Gå til hovedinnhold på siden Gå til hovedmeny

Arrangementer / Kurs i Teams - lage webinar og kurs, 27. april

Kurs i Teams - lage webinar og kurs, 27. april

Tidspunkt
27.04.2021 til 27.04.2021
Sted
Kurset er fullbooket

Har du lyst å lære og lage flotte Webinar og kurs Digitalt i Teams? Og å gjennomføre møter? Da er dette noe for deg.

FFO arrangerer kurs for deg som har tilgang til Microsoft Teams og som ønsker å benytte dette som et verktøy for selv å lage og gjennomføre kurs og webinarer.

Dette kurset er for deg som allerede har brukt Teams litt som deltaker, men som nå vil lære å lage møter selv. Hvis du ikke har brukt Teams tidligere anbefaler vi at du tar nybegynner-kurset først.

Målgruppe er FFO i fylkene og kommunene + medlemsorganisasjonenes tillitsvalgte som skal ha digitale møter framover. 

Webinaret varer i 2 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene. Hvis det blir mange spørsmål kan kurset muligens bli forlenget 1/2-times tid.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging etter at påmeldingsfristen har gått ut. Dette sendes direkte fra kursarrangør.

 

Litt om å være arrangør av møter i Microsoft Teams

For å arrangere møter selv i Microsoft Teams må man ha et Microsoft 365 bedriftsabonnement.

Hvis du skal være arrangør for et møte så bør du benytte en PC, og ikke en smarttelefon eller nettbrett. Teams for PC har mange verktøy som ikke engang finnes på en smarttelefon eller nettbrett, og som arrangør bør man ha full kontroll på alle innstillinger. Full kontroll får man kun ved bruk av PC som verktøy, og ved å laste ned Teams appen til sin PC.

På dette webinaret vil instruktør derfor i hovedsak vise hvordan du som arrangør innkaller og styrer møter via PC. Instruktør vil dele sin PC-skjerm under webinaret for å vise du ulike innstillingene, og vil vise bruk av Microsoft Teams for PC.  

Microsoft Teams for PC kan lastes ned her. 

Deltakere du inviterer inn i møter kan selvsagt logge seg inn i et møtet med nettbrett og smarttelefon, men som møtearrangør anbefales bruk av PC på det sterkeste. Hovedfokus på dette webinaret vil dermed ha mest søkelys på bruk av PC som verktøy for møtearrangører. Instruktør vil også vise hvordan man kan logge seg inn i et møte via smarttelefon, men dette vil mest være med tanke på deltakere som bruker smarttelefon eller nettbrett for å komme inn i møter.

 

Tegnspråktolk

Det blir ikke bestilt tegnspråktolk fra arrangørens side, men hvis det er behov for tegnspråktolk må deltakeren selv bestille dette.

Kursholder: Kathrine Jølle Wathne (Aktiv Kunnskap AS)

Program finner du her

Kurset er fullbooket, ny muliget 20. mai.