Gå til hovedinnhold

NAV oppnevninger for brukerutvalg fylket og lokalt 2026-2028 i Trøndelag

Det skal nå oppnevnes nye brukerutvalg i NAV Trøndelag. Funksjonstiden går fra 01.01.2026 – 01.01.2028. Fram til nye utvalgene er konstituert, fungerer de gamle utvalgene.
09.09.2025

Deltakelse fra brukersiden skal gjenspeile brukergruppene i NAV. Det er viktig at dere foreslår representanter som har ett aktivt forhold til NAV og sitt NAV kontor. Det er viktig at brukerrepresentantene gjenspeiler brukergruppen aldersmessig, og NAV ønsker å styrke ungdommens stemme i Brukerutvalgene, derfor er vi også ute etter yngre personer til å sitte i utvalgene.

Det er ønskelig å utvikle brukermedvirkning både på individ, system og tjenestenivå samt å styrke samhandlingen mellom lokalt, regionalt og sentralt brukerutvalg. Det er blitt større fokus på brukermedvirkning som igjen stiller krav til de som skal inn i brukerutvalgene.

FFO Trøndelag skal foreslå to faste representanter i hvert råd og 2 personlige vara.representanter for den kommende perioden på 2 år.

Dette gjelder for følgende brukerutvalg:

NAV Trøndelag (fylkesutvalget).

NAV i markedsområde Trondheim ( NAV Lerkendal og NAV Falkenborg).

NAV i markedsområdet Trøndelag Sør ( NAV Røros, NAV Os og Holtålen, NAV Oppdal og Rennebu, NAV Midtre Gauldal, NAV Melhus og NAV Skaun)

NAV Heim

NAV Hitra og Frøya

NAV i markedsområde Fosen ( NAV Ørland, NAV Indre Fosen, NAV Nord Fosen)

NAV Orkland

NAV i Markedsområdet Værnes/Malvik (NAV Værnes og NAV Malvik)

NAV i Markedsområdet Innherred ( NAV Inn-Trøndelag, NAV Verdal, NAV Levanger)

NAV i Markedsområdet Namdal (NAV Midtre Namdal, NAV Indre Namdal, NAV Nærøysund)

Vi oppfordrer organisasjonene på det sterkeste med å komme med forslag på aktuelle brukerrepresentanter. Det er viktig at vi får en god brukermedvirkning i NAV.

Representanten som blir valgt inn, må kunne delta på FFO Trøndelag sine dialogmøter med våre brukerrepresentanter som arrangeres 2 ganger i året.

Forslag sendes inn til FFO Trøndelag innen 15.11.2025 via skjemaet nedenfor: